Gyógynövényes megoldások problémáidra – Herbiovit a SPAR polcain

Természetes kozmetikumok, egy világjárvány utáni újrakezdés és egy tudatos márkaépítés története – ezek jellemzik a Herbiovit márkát, amelynek termékei rövid idő alatt a SPAR és INTERSPAR üzletek polcain is helyet kaptak. A márka alapítója és tulajdonosa, Balajti Péter nem a szépségiparból indult, mégis alapos tapasztalatra tett szert, mire eljutott saját gyógynövényes termékei megalkotásáig. Az interjúban arról mesél, hogyan lett egy grafikai projektből saját márka, miért fontos számára a modern, tudatos összetétel, és milyen kihívásokkal jár ma egy natúrkozmetikai vállalkozás építése ma Magyarországon.

Mesélnél kicsit arról, hogy mikor alapítottad a céget és honnan jött az ötlet, hogy természetes kozmetikumokat fogsz készíteni?

Sok évvel ezelőtt, grafikai vonalról érkeztem a kozmetikai szektorba, arculati terveket csináltam korábban, és megkerestek egy kozmetikai termékcsalád grafikai munkáival. Utána jött a szövegírás, az engedélyeztetés, majd a logisztika, és így tovább, szóval fokozatosan minden egyes elemét megismertem az ügymenetnek. Ez elég összetett és jó projekt volt, olyan 8-10 évig dolgoztam benne, majd jött a Covid. Az ügyvezető nem akarta elengedni a csapatot, mint ahogy sokan mások, ő is azt hitte, rövidebb ideig tart majd a lezárás. Így a kiadások megmaradtak, de bevétel nem volt, és végül csődbe ment a vállalkozás. De nem akartuk, hogy ennyi munka kárba vesszen, így sokak bátorításával és támogatásával megalkottuk a saját gyógynövényes kozmetikai márkánkat - de akkor már teljes egészében a saját érzéseink, meglátásaink szerint dolgozhattunk, nem szólt bele senki. Ebből lett a Herbiovit.

hello-herbiovit-02_1.jpg
Honnan  jött a név?

A Herbiovit az a Herbs for Vitality (gyógynövények a vitalitásért) szójátékból született, és persze az is fontos volt, hogy nulla találatos legyen a Google-ben, és ne legyen ilyen éven social media account sem. Ez minden kritériumnak megfelelt, és végül 2021 októberében egy év végi kezdéssel megérkeztek az első legyártott kozmetikumok, és a korábbi, megleglévő partner kapcsolatainkon keresztül elindult az értékesítés. 

Hány termékkel indultatok? 

Nyolccal, de ez nem számít soknak, mert megvolt a tapasztalat, hogy mikor jó egy termék, mi az, ami népszerű, mi az, amit a vásárlók keresnek. Mi könnyen, jól eladható ismert gyógynövényes krémekkel dolgozunk, amiknek már megvan a saját vásárlói köre. De pont ez a legnagyobb kihívás is, mert a mi termékeink nemcsak azoknak szólnak, akik évtizedek óta használják a gyógynövényes krémeket, hanem azok számára is, akik nem használnak ilyeneket, viszont aktív életet élnek, futnak, jógáznak, túráznak kerti munkát végeznek - az ő problémáikra rendszeresen alkalmazható egy-egy gyógynövényes, természetes megoldás.

Milyen termékekből áll a portfólió?

Körömvirág krém, Vadgesztenye lábkrém, Fekete nadálytő krém, Teafa olajos sarokpuhító krém, Aloe vera krém, Glükózamin krém komplex, Lóbalzsam, Alpesi balzsam, Body Love tetsápoló, Hand Love kézápoló és a Körömirág Light krém. A SPAR-ban mind a 11 tubusos termék elérhető, a tégelyesből pedig négy.  

490511831_1123131923159951_7314878687403399176_n_1.jpg

Mi az, ami megkülönbözteti a ti termékeiteket a piacon lévő más gyógynövényes terméktől? 

Igazából ez a fő gondolatiság a termékeink mögött, mert amikor elindultunk, már akkor is tudtuk (és körbenézve a piacon megtapasztaltuk), hogy a szépségápolásnak az innovációi - amik nem azonosak a mi termékeink által kínált megoldásokkal, hiszen mi funkcionális krémeket gyártunk -, valahogy ebben a szektorban elmaradtak. Nincs innováció, és pont ezért gondolja mindenki ezekről a krémekről, hogy ezek “nagymama krémek”. Mi ezen a percepción szeretnénk változtatni, és szeretnénk megreformálni az egész szektort, mégpedig úgy, hogy a szépségápolás alapkövetelményeit és reformjait mindennapossá tegyük a funkcionális krémeknél is; hogy azok összetétele megfeleljen a mai modern, tudatos vásárlóknak is. Mondok egy példát: mi már nem parabénnel tartósítunk, sőt, teljesen parabénmentesek a termékeink. Sokan nem tudják, hogy a parabén elég ódivatú tartósítószer, ami 30-40 éve még elfogadott volt, de akkor még VHS-en néztük a filmeket és vonalas telefonon telefonáltunk, az egy másik világ volt. A kozmetikai ipar is ugyanannyit fejlődött, mint más területek, és az eltelt időszak alatt bebizonyosodott, hogy a parabén nem csak allergizál, hanem rendszeres használatának számos mellékhatása lehet. Az EU épp ezért négyféle parabént betiltott, kettőt pedig mennyiségi korlátok közé tett, ezért mi úgy döntöttünk, hogy egy modern, natúr krémbe ilyen összetevő már nem fér bele. 

Melyik a te kedvenc terméked?

A legnépszerűbb termékünk, a Vadgesztenyés lábkrém a kedvencem, mégpedig azért, mert meglepő módon univerzális. A terméket nemcsak nők vásárolják, hanem 60%-ban nők, 40%-ban a férfiak, mert a visszér ápolása és a fáradt láb nem csak női probléma, legfeljebb a férfiak nem beszélnek róla. Azért is ez a kedvencem, mert látom, hogy a vásárlók újra veszik, illetve szakmailag visszaigazolódott az, hogy amit mi elgondoltunk, működik, mert ezzel a termékkel már több hazai és nemzetközi díjat nyertünk, köztük a legjobb lábkrém díját.

489913760_1120177533455390_4730948565414546175_n_1.jpg

Az összes termékünkre igaz, hogy próbáljuk úgy alakítani a receptúrát, hogy vegán legyen, mindenféle allergizáló összetételektől mentes legyen, tehát ahogy mondjuk is, száműztünk minden nem oda való dolgot a krémekből, és csak olyat tettünk bele, ami hatékony és természetes. Hivatalos bőrgyógyászati teszteket végzünk a terméken, ami igazolja, hogy a Herbiovit család valóban bőrbarát, és ez ugyanolyan fontos számomra, mint a független natúrkozmetikai minősítés vagy a Magyar Termék Védjegy. Ezek megszerzése egyáltalán nem egyszerű folyamat, de én tudom, hogy miket teszünk a termékbe és nincs takargatnivalóm. Ezek a tanúsítások mind azt jelentik, hogy jó minőségű termékeink vannak.

Hogy kerültetek a SPAR-ba? 

Talán mondhatom, hogy szerencsés csillagzat alatt születtünk, mert pont jókor voltunk jó helyen, és pont akkor kerültünk a SPAR-os beszerző asztalára, amikor ők is tervezték a drogériás portfólió bővítését. Persze előtte több hétig tesztelték a termékeinket, és csak utána hívtak, hogy belistáztak minket, hamarosan szállíthatunk. Ez nagyon nagy lépés volt az életünkben, talán nem is egy, hanem rögtön kettő, és komoly kihívás elé állított bennünket. Ezért tartom olyan fontosnak a SPAR Beszállító Akadémiájának oktatásait, ami szakmai segítséget nyújt az olyan kis márkáknak, mint amilyenek mi vagyunk. A Herbiovit ugyan nem a Régiók Kincsei program útján lett beszállító, de láttam, hogy sok testvérmárka a Magyar Termék Védjegyes vagy a mentes közösségből így került a SPAR polcaira, és így tud részt venni az Akadémia rendezvényein. Ezért én is vettem egy nagy levegőt, és szóltam a Tollas Attilának (a SPAR Magyarország regionális beszerzési csoportvezetője, a Régiók Kincsei program vezetője), hogy mi is szeretnénk tanulni és részt venni ezeken az eseményeken, mert nagyon sok hasznos tudást kapunk, ami minden kisebb vállalkozó számára érték. Attila és csapata egy nagyon jó, támogató közösséget hozott létre, amelynek megtiszteltetés a tagja lenni. Emellett pedig szeretnénk bizonyítani a SPAR-nak, hogy a termékeink piacképes, életképes termékek, ezért mindent megteszünk, hogy az együttműködés sikeres legyen, és reméljük, hogy a SPAR vásárlói is megszeretik a krémeinket.

A Herbiovit vegán, mindenmentes natúrkozmetikumait keressétek országszerte a kiemelt SPAR és INTERSPAR üzletek polcain. A választék a különböző üzletekben eltérő lehet.   

A bejegyzés trackback címe:

https://regiokkincsei.blog.hu/api/trackback/id/tr4418883418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Régiók Kincsei

A SPAR Magyarország Kft. 2021-től kezdődően 7 regionális központot nyitott az országban (Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Hódmezővásárhely, Győr, Pécs, Nyíregyháza, Budapest), melyek a vonzáskörzetükben működő, meghatározott paraméterekkel rendelkező üzletekkel együtt alkotnak egy-egy régiót. A regionális központok nagyságrendileg 50 km-es körzetéből várja a SPAR olyan kistermelők jelentkezését, akik folyamatosan fenntartható, kiváló minőségű magyar terméket állítanak elő.

Friss topikok

süti beállítások módosítása